Månedens hairJOI med Christine Sandvig

Christine driver salongen Fine Folk i Askim og synes selv at hun har verdens beste jobb! "Kundene kommer hit fordi de vil, ikke som til en tannlege fordi de må. Og de har valgt akkurat oss – vår salong – i jungelen av frisørsalonger. Det er en god følelse og den beste motivasjonen for å gå på jobb hver dag!"

Fine Folk!

IMG 4025
IMG 4026 IMG 4032

Kundene er flinke til å uttrykke at de gleder seg lenge til å komme – de betaler og takker for at de føler seg mye bedre etter timen. Et annet aspekt som gir frisøryrket mening, er at vi får prate med så utrolig mange hyggelige mennesker hele dagen – det er ikke alle forunt å oppleve å ha det slik på jobb!

Bilde1 1
IMG 5639 DSCF3373

Min reise i frisøryrket

Jeg har nå jobbet som frisør i 20 år. Min første salong startet jeg da jeg var 24 år. Når jeg ser tilbake, hadde jeg lite mål og mening med salongen, men jeg jobbet hardt. Etter fem intense år, sluttet jeg – jeg var fast bestemt på aldri klippe et hårstrå igjen. Saksa lot jeg ligge igjen.

Jeg mistet helt piffen og trodde det var det samme hvor ferden i arbeidslivet gikk videre. I tre-fire år, prøvde jeg meg i et par andre yrker, men uten særlig hell. Siste stopp var som lærer på frisørlinjen; da først innså jeg at det er jo her jeg hører hjemme! Det er som leder og frisør jeg trives, utfordrer meg selv, mestrer, får konkrete og umiddelbare tilbakemeldinger.

Lot saksa ligge...

IMG 4027
Forside info bilde Vero K PAK Color 1 KPAK GROUP 14

Ny start!

Så – jeg bestemte meg for å starte opp salong på nytt. Men denne gangen skulle jeg gjøre det skikkelig! Jeg tenkte nøye gjennom hva slags frisøropplevelse jeg ønsket å gi kunden. Dagens kunde ønsker seg avslapping, velvære, oppmerksomhet, service og nærmest en personlig rådgiver til seg selv og eget utseende. «Her har jeg mye å jobbe med», tenkte jeg.

Fine Folk ble en realitet for 6 år siden. Den gang var det meg og en ansatt. Jeg planla – og hadde som mål – å ansette flere så snart økonomien tillot det, slik at det ble skapt et solid fagmiljø i salongen. Det var viktig for meg. Jeg ville at vi skulle kunne inspirere og lære av hverandre - stadig forbedre oss. Dette må jeg si at jeg, sammen med mine ansatte, har fått til. I dag er vi 11 damer som jobber fulltid hos Fine Folk.

Flinke folk, skaper fine folk!

Fine folk gjengen

IMG 4039
IMG 4029 IMG 00491

Fine Folk på Tendenz Høstkonferanse

Joico – en favoritt hos Fine Folk!

Mitt favorittprodukt nå om dagen, er K-PAK Color Tharpay Luster Lock kur. På høsten og vinteren vi går mot nå, trenger håret ekstra pleie i den kalde og tørre luften – da er dette produktet perfekt!

Pleiefavoritter!

Luster lock masque new packaging 2
IMG 4891 K pak family new packaging

Hair Shake og Body Shake er også favoritter. De aller fleste kler – mer eller mindre – volum. Jeg synes det er utrolig givende og morsomt å få frem de beste trekkene hos kundene, kanskje spesielt de litt voksne damene, som fortsatt ønsker å være tiltrekkende og sexy på sin måte. Jeg har også spesialisert meg på make up til voksen hud, og bruker dette for å få frem den beste utgaven av kunden med både hår og make up.

Volumfavoritter!

DSCF9053 DSCF8650

Joico-fargene er alltid en sikker vinner. Holder du deg oppdatert på fargekunnskapene, er min erfaring at det bestandig fører til et perfekt resultat! Jeg elsker Joico – mest av alt fordi det står for kvalitet. For at jeg skal kunne videreutvikle salongen og mine ansatte, er det en selvfølge at produktene vi bruker er av ypperste kvalitet. Jeg stoler alltid på Joico, og ved å tilby kundene disse produktene, er jeg trygg på at jeg gir det beste til kundene mine!

O Cp AE5 Fg
Jeg stoler alltid på Joico!

Invester i dine ansatte!

En av de viktigste grunnene til at Fine Folk er en salong som har vokst både i omsetning, kundemasse og fagmiljø, mener jeg er at jeg stadig investerer i medarbeiderne – både faglig og sosialt. Vi setter av hele kursdager for alle ansatte, noen ganger blir enkelte sendt på spesialkurs og vi er opptatte av å gjøre noe sosialt sammen et par ganger i året. Min erfaring er at dette skaper økt motivasjon og lojalitet til arbeidsplassen.

For et par år siden ønsket en ansatt hos meg å være litt mer sammen med familien sin i nord, hun har familie på en liten øy med 250 fastboende. Her var det ingen frisørsalong, nærmeste frisørsalong var 2,5 time unna. Så da startet vi en liten fine folk avdeling der, åpent hver 6. uke. En avdeling til og en svært fornøyd ansatt.

IMG 3096
Max van den oetelaar buym Ym3 RQ3 U unsplash 1 Photo 1518199266791 5375a83190b7

Det er i alle fall helt sikkert at Christine har et stort bankende hjerte for sine ansatte, kundene sine og yrket sitt! Ikke rart at kundene slapper godt av og er fornøyde i denne nydelige atmosfæren.

Vi er helt enige; Flinke folk, skaper fine folk!

Takk for praten Christine!